معاون فنی و عمرانی شهردار تهران:

پروژه نیمه تمامی كه به شهرداری ارث رسیده نداریم

پروژه نیمه تمامی كه به شهرداری ارث رسیده نداریم

به گزارش بیمه خانه معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تکیه بر تغییر رویکرد مدیریت شهری در دوره فعلی از خودرو محوری به انسان محوری اظهار داشت: بطور قطع ساخت بزرگراه برپایه طرح جامع شهر تهران پیگیری خواهد شد، اما به دنبال این هستیم وزن حمل و نقل عمومی و انسان محوری در تهران را افزایش دهیم.


به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، صفا صبوری دیلمی در نشست خبری امروز دوشنبه ضمن اشاره به بهره برداری از مجموعه رازی در شهر ری اظهار داشت: این مکان در کنار قدیمی ترین برج تهران طغرل قرار گرفته است و حدودا تمامی پروژه های نیمه کاره حوزه فنی و عمرانی علیرغم مشکلات مالی بسیار پروژه رازی به اتمام رسید تا مردم جنوب تهران از این مجموعه استفاده کنند. سالن مجموعه رازی حدودا از نظر ابعاد و تعداد صندلی مشابه برج میلاد است. همینطور سه سالن جنبی در این مجموعه می تواند همایش های مختلف را پوشش دهد و مجموعه دیگری بعنوان موزه به همراه گالری و رستوران در این مجموعه ساخته شده که در مجموع میتوان آنرا یکی از کارهای درخشان سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران خواند.
وی اضافه کرد: هم اکنون سازمانهای زیر مجموعه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به تفکیک کار می کند و خوشبختانه هیچ پروژه نیمه تمامی که از قدیم به ما ارث رسیده باشد نداریم و با پایا ن دو پروژه در سال آینده تمامی این پروژه ها به اتمام می رسد.
وی افزود: رویکرد جدید حوزه معاونت فنی و عمرانی برپایه درخواست شورا و دستورات شهردار تهران نگاهی انسان محور خواهد بود که در حقیقت تبدیل شهر ماشین محور به انسان محور را در برخواهد داشت و این تغییر رویکرد از آن جا شروع می شود که در این دوره با تعداد زیادی پروژه راهسازی، تونل سازی و... مواجه بودیم که از حدود ۸۰ سال قبل انجام شده است.
صبوری دیلمی افزود: در حقیقت در تهران ۵۵۰ کیلومتر بزرگراه برای سرعت بخشیدن به ماشینها داریم و این درحالی است که گاها از پیاده راه مسیر گرفته ایم و به ماشینها داده ایم. این تفکر در ۸۰ سال گذشته از عابرین مسیر را می گرفت و به ماشینها می داد. ازاین رو رویکرد انسان محور پروژه های عمرانی شهر تهران را دگرگون می کند.
وی تصریح کرد: در حال راه اندازی ۱۴۰۰ کیلومتر پیاده راه کامل با عنوان به راه در تهران هستیم. اگر این مهم محقق شود بخش عمده ای از مشکلات تردد پیاده در تهران حل خواهد شد.
معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود به راه اندازی پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره نمود و اضافه کرد: این پروژه از دو ماه قبل کار اجرایی آن شروع شده و یکی از پروژه های کم نظیر در دنیاست که در محلات جنوبی پایتخت، زخمی که مردم سال های سال از آن صدمه دیده بودند را ترمیم می کند. همینطور در محدوده جنوبی تهران قطار از وسط محدوده شهری عبور می کرد که دولت به درخواست شهرداری قطار را به زیر زمین برد و مسیری به طول ۹ کیلومتر از وسط شهر حذف شد. در این محدوده که عرض ۳۰ متر ی دارد ۵۴ هکتار باغ ایجاد خواهد شدو بدین سان بازآفرینی فضای شهری در محدوده ای که از نظر سرانه های شهری با محدودیت مواجهه است، ایجاد می شود.
وی افزود: قطار از سال ۹۱ به زیر زمین رفته ولی این پروژه در اختلافات دستگاههای مختلف مسکوت مانده بود و آسیبهای اجتماعی را بوجود آورده بود. خوشخبتانه این اختلافات را حل کردیم و این پروژه که در سطح جهانی قابل طرح است بدون در نظر گرفتن هیچ فضای تجاری در این اجرا می گردد. برای اجرای آن مسابقه بین المللی برگزار و ۱۴۰ شرکت ایرانی و خارجی در آن شرکت کردند تا طرح برنده مشخص شد.
وی تصریح کرد: رویکرد جدید اجرای پروژه های ما بطور قطع صرفاً ساخت اتوبان نیست هر چند در دو سال قبل ۱۸ کیلومتر اتوبان ساخته ایم اما ساخت اتوبان ها برپایه طرح جامع و تفصیلی شهر تهران بوده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود از افتتاح بخش غربی زیرگذر گلوبندگ در ایام آینده اطلاع داد و اضافه کرد: بخش غربی این زیر گذر بزودی به بهره برداری می رسد و بخش شرقی ان هم تا آخر تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد پروژه ای که مردم را از زیر خیابان خیام عبور می دهد. ۴ ست پله برقی دارد و ۸ آسانسور د رآن تعبیه شده است بدون شک ایمنی و جان مردم در این دوره از هر چیزی مهمتر است بنابراین بخش غربی این پروژه که حدود ۲۰ روز است آماده شده و منتظر دریافت گواهی استاندارد آسانسور است و تا تاییدیه استاندار دریافت نشود بطور قطع این پروژه افتتاح نخواهد شد.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به مبحث کنترل و مدیریت آبهای سطحی در شهر تهران اشاره نمود و اضافه کرد: در تهران ۷ رودخانه داریم اما دیگر شاهد آبگرفتگی و سیل در تهران نیستیم کار شبانه روزی انجام شد تا دیگر در میدان آزادی شاهد آبگرفتگی نباشیم، این در شرایطی است که کل پرسنل حوزه معاونت ۱۳۰۰ نفر است و در چهار کارخانه آسفالت و یک کارخانه بتون هم تعدادی نیرو با مدل کارگری به کار گرفته شده است.
به گفته صبوری دیلمی، ما امروز دیگر آسفالت از بیرون از مجموعه خریداری نمی نماییم روز گذشته ۶۱۰۰ تُن تولید آسفالت توسط این ۴ کارخانه داشتیم و بیشتر از ۱.۵ میلیون تُن آسفالت در تهران با ظرفیت همین ۴ کارخانه مورد استفاده قرار گرفته و حداقل بیشتر از ۳۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی در این عرصه به دنبال داشته است بدین سان حجم آسفالت دو سال گذشته در حوزه نگهداشت در تاریخ بی سابقه بوده است.
صبوری در بخشی دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد ساخت بزرگراه در شهر تهران اظهار داشت: شهر تهران دارای طرح جامع و تفصیلی است که برپایه آن خیابانهای تهران و عرض آنها مشخص شده. در همین راستا خیابانهای با عرض بالای ۴۵ متر بزرگراه محسوب می شوند و مقدار ساخت آنها در شهر تهران هم مشخص شده اما با رویکرد این دوره مدیریت شهری بطور قطع اولویت دادن به آنها و کمتر توجه به پیاده راه مورد انتقاد ما است و چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
به گفته معاون شهردار تهران، بدون شک بزرگراه برای تهران لازم است و مقدار آن هم مشخص ولی رویکرد ما در این دوره به صورت انسان محور است و می خواهیم وزن حمل و نقل عمومی عابر پیاده در تهران را بیشتر نماییم هم اکنون اگر خیابان می سازیم پیاده راه آن میلیمتری نیست و حتما با عرض ۳ متر ساخته خواهد شد.
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران درمورد خروجی زیرگذر گیشا اظهار داشت: خروجی این زیرگذر به سمت خیابان نصر اشکالاتی داشت بنابراین طرح آنرا تغییر دادیم البته مسائل ترافیکی در حوزه معاونت فنی عمرانی بررسی نمی گردد اما دو مرحله در مراجع ذیربط بررسی و به تصویب رسید و ماه گذشته طرح نهایی خروجی به سمت خیابان نصر تصویب گردید. تصور می کنم در سال ۱۴۰۰ عملیات آن آغاز و بر مبنای حجم عملیات زمان آخر آنرا اعلام خواهیم کرد.
وی در مورد کانال فرحزاد در خیابان مرزداران هم اظهار داشت: مشکلی که یک دهه مردم این محدوده را گرفتار کرده بود در جلساتی در سطح عالی با مسؤلان آب منطقه ای مورد بررسی قرارگرفت و خوشبختانه مشکل حل و مقرر شده حریم و بستر جدیدی برای این کانال اعلام گردد و همینطور مشکل افرادی که خانه های آن در اطراف کانال بود و نمی توانستند پروانه دریافت نمایند هم برطرف شود.
وی در مورد اعتراض اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مورد شفافیت قراردادهای حوزه فنی عمرانی هم اظهار داشت: قریب به اتفاق قراردادها در این دوره بر مبنای مناقصه عمومی بوده که اطلاعات آن هم موجود است. تذکرات شورا در مورد قراردادهای این دوره نیست ۱۱۰۰ پیمانکار با ما کار می کنند و هم اکنون در سامانه پیمانکاران این رقم به ۱۷۰۰ پیمانکار رسیده است بدین ترتیب این حوزه کاملا شفاف است و هر قراردادی به غیر از بخش محرمانه را می توانیم شفاف عرضه نماییم و این اطلاعات هم بر روی سایت بارگذاری می شود.
معاون شهردار تهران در مورد مدیریت آب های سطحی تهران و ایمنی این شهر در مقابل سیلاب هم اظهار داشت: ۳۷ نقطه بحرانی برای پیشگیری از سیل در تهران ترمیم و اصلاح شده است. در زمانی که سیل در شیراز آمد ما یک پل ماشین رو در سلیمی جهرمی که احتمال ایجاد سیل را داشت برداشتیم.
به گفته معاون شهردار تهران، ۵۳۰ کیلومتر کانال آبراه در تهران داریم که اگر به ۷۰۰ کیلومتر برسد تهران را در مقابل سیلاب های با دوره بازگشت ۱۰۰ ساله ایمن خواهد نمود.
وی این را هم اظهار داشت: ۲۰ سال طول می کشد تا ایمنی تهران را در مقابل سیل به وسیله الزامات و ایجاد کانال ها و آبراه ها تضمین نماییم اما با گرفتن اعتبار بیشتر تلاش می نماییم این بازه به ۱۰ سال کاهش پیدا کند.
صبوری درمورد آخرین وضعیت بزرگراه شوشتری هم اظهار داشت: این بزرگراه با مخالفت سازمان محیط زیست روبرو شده و ما نمی توانیم در این حوزه کاری انجام دهیم.
وی در مورد گلایه برخی شهروندان بخصوص معلولان از سنگ فرش های خیابان های تهران همچون سی تیر اظهار داشت: ضوابطی در این حوزه تعریف کردیم و دیگر سنگ ها تکه تکه کار نمی گردد و سنگ فرش های جدید به هم پیوستگی خواهند داشت.



1399/12/11
20:04:34
0.0 / 5
1582
تگهای خبر: اعتبار , ترافیك , تضمین , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
بیمه خانه Bime khane