افتتاح خط ۶ متروی تهران فردا با حضور روحانی
بیمه خانه: مدیرعامل مترو تهران از افتتاح نیمه جنوبی خط ۶ مترو با حضور رئیس جمهور در روز یكشنبه (فردا) آگاهی داد.
به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، علی امام بامداد امروز در نشست خبری خود كه به منظور تشریح جزئیات بهره برداری از خط شش مترو برگزار شد، با اشاره به اینكه بامداد فردا ۹ كیلومتر از نیمه جنوبی خط شش با سه ایستگاه با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد اظهار داشت: در مراسم فردا ۳ ایستگاه میدان شهدا، بعثت و دولت آباد به بهره برداری می رسد.
وی با بیان این كه سال ۹۸ را با شرایط خوبی آغاز كردیم اضافه كرد: در آستانه سال جدید بانك مركزی با انتشار ۱۳۶۰ اوراق مشاركت برای خط ۶ و ۷ موافقت نمود كه از این میزان ۸۹۰ میلیارد تومان برای خط ۷ و ۳۹۰ میلیارد تومان برای خط ۶ در نظر گرفته شده است.
امام با اشاره به اینكه خبر خوب بودجه ای داریم اظهار داشت: بودجه سال ۹۸ مترو ۱۷ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش یافت و این در شرایطی است كه در سال ۹۶ بودجه ۱۷۶۵ میلیارد تومان بود كه با حمایت كمیسیون حمل و نقل شورا و كمیسیون بودجه این رقم به۲۶۰۰ میلیارد تومان رسید. همین طور در بودجه سالانه كشور باز شاهد بودیم كه در سال ۹۶ و ۹۷ بودجه مترو برای توسعه قطار شهری حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود اما در بودجه سال ۹۸ این رقم به 8000 میلیارد تومان رسید.
وی خود با اشاره به این كه در سال 98 آخرین ایستگاه باقی مانده خط 3 مترو یعنی اقدسیه به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: با شروع به كار ایستگاه اقدسیه، پرونده ایستگاه های خط 3 مترو بسته می شود.
وی با بیان این كه پایانه جنوبی خط 3 كه در حاشیه بزرگراه آزادگان قرار دارد، عملیات اجرایی آن شروع شده است و امیدواریم كه بتوانیم با تامین منابع مالی، فاز اول این پایانه را امسال به بهره برداری برسانیم، اظهار نمود: در خط 4 باز دو پاركینگ در ابتدا و انتهای خط پیش بینی شده است كه امیدواریم كه در سال 98 فاز اول آن به بهره برداری برسد.
مدیرعامل شركت راه آهن شهری تهران و حومه در مورد توسعه غربی خط 4 باز با بیان این كه این توسعه از ارم سبز تا جنت آباد به طول 4.5 كیلومتر خواهد بود، در این باره تصریح كرد: امیدواریم بتوانیم بزودی 1.5 كیلومتر این خط را با دو ایستگاه افتتاح نماییم.
وی در ادامه اضافه كرد: 15 كیلومتر دیگر خط 6 با شش ایستگاه امسال افتتاح می شود.
امام در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری كرد كه در سال جدید هشت كیلومتر خط 7 مترو حد فاصل بسیج تا مهدیه به افتتاح برسد.
وی در این باره اشاره كرد: البته سال قبل در طرح جامع حمل و نقل بازبینی شد و در آنجا پیشنهاد داده شد كه به غیر از خط 6 و 7 كه بنظر می رسد تا سال 99 پرونده آن بسته شود، چهار خط 8، 9، 10 و 11 باز برای مترو طراحی شود و همین طور دو خط اكسپرس باز به خطوط اضافه شود كه البته افق این طرح سال 1420 است و سپس تایید شورای عالی ترافیك، طراحی های اولیه آغاز می شود.
وی در مورد وضعیت ایمنی خطوط مترو با اشاره به این كه مطلبی كه در رسانه ها در آستانه افتتاح خط 7 انتشار یافت، درست نبود و سبب ایجاد سوء تفاهماتی شد، اشاره كرد: مترو اولویت اول مدیریت شهری است و تامین ایمنی خط قرمز ما است.
مدیرعامل شركت راه آهن شهری تهران و حومه در ادامه اظهاراتش با اشاره به این كه اطلاعاتی كه به آن عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران داده شده بود، جامع نبود و وی گرفتار سوء تفاهم شد، در این باره اشاره كرد: ما اطلاعات را به عضو شورای اسلامی شهر تهران دادیم و باید این را بگویم كه ما متعهد به تامین ایمنی خطوط مترو هستیم.
وی در مورد توسعه ادامه خط یك مترو با بیان این كه خط یك تا فرودگاه امام خمینی (ره) توسط مدیریت قبلی افتتاح شد، اظهار داشت: تنها 19 كیلومتر مترو برای رسیدن به پرند باقی مانده است و از آن جایی كه این خط مترو باید 100 درصد با بودجه دولتی ساخته شود، نیازمند حمایت ویژه دولت هستیم. هر چند كه امسال برای توسعه متروی پرند 20 میلیارد تومان در بودجه كشور مصوب كردند، اما این مبلغ ناچیز است و امیدواریم كه با حمایت استاندار تهران این مهم محقق شود.
امام در مورد رسیدن مترو به دانشگاه علوم تحقیقات باز اظهار داشت: پیش بینی شده است كه خط 7 به دانشگاه علوم تحقیقات برسد، اما این مساله قطعی نیست و نیازمند تصویب شورای عالی ترافیك است.
وی در مورد حذف ایستگاه تبادلی خط 2 و 3 مترو، اظهار داشت: در گذشته بین ایستگاه منیریه و تئاترشهر یك ایستگاهی وجود داشت كه حذف شد، اما سال قبل به این جمع بندی رسیدیم كه این ایستگاه باز گردد، اما نیازمند مصوبه است.
مدیرعامل شركت راه آهن شهری تهران و حومه در مورد سرانجام واگن ها باز با بیان این كه با مساعدت دولت و گمرك توانستیم 85 درصد از واگن ها را ترخیص نماییم، اشاره كرد: نخستین قطار تا اختتام اردیبهشت وارد سیستم خواهد شد و امیدواریم تا بهمن ماه هر ماه یك قطار وارد سیستم نماییم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد تحریم های خارجی در مترو با بیان این كه سال قبل فرصت خوبی برای مترو ایجاد كرد، اظهار داشت: با سازندگان داخلی توافق داریم كه هر قطعه ای كه امكان دارد در داخل ساخته شود.
امام درانتها در مورد سرانجام نصب درهای حائل در ایستگاه های مترو، اشاره كرد: نصب دیوارهای حائل هیچ وقت به صورت قطعی مورد تصویب قرار نگرفت باوجود هزینه هایی بالایی دارد اما اگر مدیریت شهری به این جمع بندی برسد كه درها نصب شود آنرا نصب خواهیم كرد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب