ضرورت بهبود ایمنی خودرو ها و نجات جان مردم

ضرورت بهبود ایمنی خودرو ها و نجات جان مردم

بیمه خانه: رئیس پلیس راهور فراجا در یادداشتی به موضوع ضرورت بهبود ایمنی خودرو و نجات جان مردم و سخنان رهبری دراین خصوص پرداخت.


به گزارش بیمه خانه به نقل از مهر، سرتیپ سید تیمور حسینی رییس راهور فراجا در یادداشتی نوشت: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارش مطالعات راهبردی خود تحت عنوان اثر ارتقای ایمنی خودرو ها بر کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده ای و هزینه های اجتماعی اقتصادی آنکه از سال ۱۴۰۱ شروع و اخیراً انتشار یافته است اعلام نموده است تصادفات جاده ای شامل مرگ و میر و جراحات وارده به مصدومان سبب خسارات جبران ناپذیر انسانی اجتماعی و اقتصادی در جهان و ایران می شود و طبق آمارهای موجود کشورهای با درآمد کم و متوسط به رغم دارا بودن ۶۰ درصد از وسایل نقلیه جهان حدود ۹۳ درصد از کل مرگ و میرهای جاده ای را به خود اختصاص داده اند که متأسفانه این آمار در میان خردسالان و جوانان در رده سنی ۵ تا ۲۴ سال فراوانی بیشتری را به خود مختص کرده است. به نظر اینجانب که ۴ دهه از عمر خودرا در میدان و مدیریت ستادی برقراری نظم و امنیت عمومی در عرصه ترافیک سپری کرده ام یکی از راه های بهبود کیفیت و تسهیل در دستیابی به اهداف خرد و کلان و کوتاه مدت تا طولانی مدت آگاه سازی و اطلاع رسانی صادقانه به بافت اجتماعی و افکار عمومی جامعه است تا انسجام و هماهنگی در حرکت جمعی با بهره بردن از نظرات انتقادی و مطالبات عمومی و خرد جمعی در دستور کار قرار گیرد به همین دلیل یافته های این مطالعه فنی و غیر محرمانه که با زندگی مردم سر کار دارد بمنظور بسط گفتمان های عمومی به استحضار ملت شریف ایران می رسد. گزارش موصوف بعد از ارائه مدارک و مستندات مفصل مطالعه که در این یادداشت نمی گنجد در جمع بندی و سفارش های سیاستی به یکی از ابعاد مؤثر در مدیریت و کنترل حجم لطمه های جانی در تصادفات که مربوط به ایمنی خودرو ها است پرداخته (قبلاً درباب تأثیر کاهش سرعت در تقلیل تصادفات گزارش شده بود) پیشنهادات سیاستی این مطالعات راهبردی در دو بخش الف) راهکارهای ساختاری و نهادی شامل: ۱- ضرورت تکمیل پایگاه داده های موجود بمنظور ارزیابی دقیق هزینه های اجتماعی اقتصادی تصادفات جاده ای ۲_ انجام اصلاحات لازم برای استانداردهای ۸۵ گانه صنعت خودرو و حرکت به سوی تولید استانداردهای داخلی ۳_ ارسال خودرو های تولید داخل به مراکز معتبر رتبه بندی ایمنی ۴_ راه اندازی مراکز تست ایمنی حرفه ای در بخش خصوصی تحت نظارت شورایی از وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد و راهور فراجا و دربند ب) راهکارهای بهبود جذابیت اقتصادی نیز به راهکارهایی مانند: ۱_ ایجاد ارتباط بین سود خودروساز و سطح ایمنی خودرو های تولیدی ۲_ دریافت مالیات کمتر از خودرو های با ایمنی بیشتر و ۳_ تأثیر میزان ایمنی خودرو در حق بیمه آن اشاره شده است. در خاتمه ضمن تاکید بر موظف بودن آحاد مردم و حاکمیت از دست اندرکاران تولید داخلی برمبنای منافع ملی بر ضرورت ارتقا کیفیت بویژه در بخش ایمنی تاکید می شود نباید هیچ سیاستی حتی ایجاد اشتغال بر حفظ جان مصرف کنندگان برتری یابد و فصل الخطاب ما اوامر مقام معظم رهبری است که در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ فرمودند: با وجود حمایت زیاد از صنعت خودرو در کشور کیفیت خودرو ها خوب نیستند مردم ناراضی اند و درست می گویند و حق با مردم است. البته این به مفهوم تأیید کیفیت هر خودرو تولید شده در خارج از خط های تولید کارخانجات ایران نیست و مردم تولیدات کم کیفیت برخی از کشورها را نیز با با دیده انتقاد می نگرند برای اینکه آپشن های فانتزی و گاهی غیر ضروری را جایگزین استواری بدنه و قدرت شایسته موتور نمودند ضمن این که این بحث متمرکز بر نقش ایمنی خودرو ها در تصادف بوده و این نافی نقش دو بعد اساسی دیگر یعنی جاده و انسان نمی باشد.



منبع:

1403/08/28
09:19:55
5.0 / 5
57
تگهای خبر: بیمه , پلیس , پلیس راهور , ترافیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
بیمه خانه Bime khane