تخفیف ها و فروش ویژه به سود مشتری یا به کام کلاهبرداران؟
بیمه خانه: همزمان با افزایش تبلیغات فروش ویژه و تخفیف های چشم گیر با نزدیک شدن به نوروز، سوءاستفاده های اینترنتی نیز اوج می گیرد.
به گزارش بیمه خانه به نقل از مهر، در روزهای خاص و مناسبت ها، همچون نوروز همزمان با تبلیغات گسترده فروش و تخفیف های ویژه در فضای مجازی، کلاهبرداری ها و سوءاستفاده ها نیز به طرز شایان توجهی افزایش خواهد یافت. پیشنهادات جذاب همچون ارسال رایگان، پرداخت بیعانه و یکی بخر، دوتا ببر که در این دوره ها به وفور در شبکه های اجتماعی و سایت های فروشگاهی آنلاین دیده می شوند، خیلی از افراد را وسوسه می کند تا از این فرصت ها استفاده نمایند. با این وجود، باید توجه داشت که این طرح ها ممکنست تنها پوششی برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از اطلاعات شخصی و مالی باشند. کلاهبرداران در این زمان ها با استفاده از این طرح های وسوسه انگیز، به گونه ای گسترده در تلاش هستند تا کاربران را فریب داده و با تبلیغات فریبنده در فضای مجازی، اطلاعات حساس آنان را به دست آورند. خیلی از این تبلیغات به ظاهر جذاب ممکنست به فروش کالاهای بی کیفیت یا حتی جعلی منجر شود، خصوصاً زمانی که سایت های جعلی یا غیر معتبر برای جلب توجه کاربران ایجاد می شوند. به عنوان مثال، تعدادی از فروشگاه ها از مشتریان می خواهند که پیش از دریافت کالا، مبلغی را به عنوان پیش پرداخت یا بیعانه پرداخت کنند، بدون این که هیچ نوع تضمینی برای تحویل محصول واقعی وجود داشته باشد.
دراین میان پلیس فتا بطور مداوم بر اینگونه کارها نظارت دارد و به شهروندان هشدار می دهد که در چنین مناسبت هایی هوشیارتر باشند و تاکید می کنند که در مواقعی که تخفیف ها و طرح های ویژه در فضای مجازی در جریان است، باید از خرید از سایت ها و فروشگاه هایی که اعتبار آنها تأیید نشده است، اجتناب کنند و بجای آن از منابع معتبر و شناخته شده خرید انجام دهند و در صورت مشاهده هرگونه تبلیغ مشکوک، آنرا به پلیس فتا گزارش دهند.
منبع: بیمه خانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب