پیوستن تهران به كمپین جهانی حمل و نقل پاك، تاكید حناچی بر توسعه دوچرخه بعنوان یك گردنگیر
بیمه خانه: شهردار تهران بر ضرورت تحقق سهم 4 درصدی دوچرخه در حمل و نقل عمومی پایتخت تاكید نمود.
به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، پیروز حناچی ظهر امروز در نشست روز جهانی بدون خودرو و پیوستن ایران به كمپین جهانی حمل و نقل پاك كه با حضور نماینده دفتر یو ان دی پی انجام شد با بیان این كه كلانشهرها متفاوت هستند اما گاهی مشكلاتشان شبیه هم است اظهار داشت: كلانشهرها معمولا با مشكلاتی همچون آلودگی هوا و ترافیك دست و پنجه نرم می كند و تهران نیز این مشكلاتش مضاعف است. اما طبیعتا حل این مشكلات راهكارهای مشتركی دارد.
وی با بیان این كه استفاده كمتر از خودروی شخصی و سوخت فسیلی می تواند موثر باشد اظهار داشت: ۸۰ درصد آلودگی تهران ناشی از سوخت های فسیلی است و ۴۰ درصد آلودگی هم مستقیما به خودروی شخصی مرتبط می شود.
شهردار تهران با بیان این كه ما در مورد وضعیت استفاده از دوچرخه سهمی كمتر از یك درصد داریم، اظهار داشت: با این وجود برخی شهرهای موفق درصد بالاتری از ما دارد مثلا وین ادعا دارد كه ۷ درصد حمل ونقلش مبتنی بر دوچرخه است.
وی با بیان این كه یكی از سیاست های ما عدم توسعه معابر است چونكه تقاضای سفر جدید و حضور خودرو های جدید را به وجود می آورد اظهار داشت: ما باید از این گردونه باطل خارج شویم و این كار را هم می نماییم.
اگر مردم بدانند در چه شرایطی هستیم اساسا تلاش می كنند تا شرایط اصلاح گردد و مشكلاتی همچون چاقی، افزایش وزن، دیابت، فشار خون و غیره نیز در نتیجه عدم تحرك است و اگر می خواهیم از سد این مشكلات عبور نماییم می بایست دوچرخه به یك گردنگیر و امری واجب برای سلامتی تبدیل گردد نه مباح.
حناچی با بیان این كه سال قبل در تهران روزهای هوای پاك افزایش یافت و ذرات معلق كم شد اظهار نمود: این نتیجه تلاش های وزارت نفت برای بهبود كیفیت سوخت و همین طور جدی تر شدن معاینه فنی خودرو های معمولی و سنگین است. البته تحریم ها سبب شده كه در مسئله سوخت و یا كاتالیست با مشكلاتی مواجه شویم اما آنها را حل می نماییم.
شهردار تهران با اشاره به توسعه خطوط جدید مترو اظهار داشت: ما به جهت اینكه سرفاصله قطارها ۲.۵ دقیقه شود، ۲۰۰۰ واگن كم داریم و البته در شرایط تحریمی تلاش می نماییم كه موفق تر باشیم.
وی با اشاره به اینكه توسعه دوچرخه را در دستور كار قرار داده ایم اظهار داشت: توسعه مسیر دوچرخه در خیابان های كریم خان، بلوار كشاورز و غیره با جدیت دنبال می شود و باید به رسمیت شناختن دوچرخه را دنبال نماییم و حتما باید بازنگری شود و حق تقدم دوچرخه و عابر پیاده را دنبال می نماییم.
حناچی با اشاره به ضرورت استفاده از اسكوترهای برقی اظهار داشت: ما باید تلاش نماییم از فرصت ها حداكثر استفاده را برای ارتقای كیفیت زندگی مردم داشته باشیم.
شهردار تهران با بیان این كه بامداد امروز در طرح خانه-مدرسه به صورت پایلوت حدود ۱۵۰ دوچرخه به دانش آموزان یك مدرسه داده شد اظهار داشت: امید است تا انتهای دوره مدیریتمان بتوانیم حداقل سهم دوچرخه را به ۴ درصد برسانیم.
وی ضمن تشكر از نماینده یو ان دی پی اظهار داشت: امیدواریم در مابقی مواردی كه جزو وظایف یو ان دی پی است نیز بتوانیم همراهی نماییم كه یكی از آنها حوزه بافت فرسوده است. تهران مدام در معرض خطر زلزله است.
به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، درانتها مراسم ماینده یو ان دی پی با ارائه نامه كمیسیون اروپا به شهردار تهران، رسما پیوستن تهران به كمپین جهانی حمل و نقل پاك را اعلام نمود.
منبع: بیمه خانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب