سردار حسینی :

ثبت اعتراض به جرایم رانندگی تا انتهای سال اینترنتی می شود

ثبت اعتراض به جرایم رانندگی تا انتهای سال اینترنتی می شود

بیمه خانه: رئیس پلیس راهور فراجا از اجرائی شدن طرح رسیدگی غیرحضوری و اینترنتی به اعتراضات جریمه های رانندگی تا انتهای سال آگاهی داد.


به گزارش بیمه خانه به نقل از مهر، به سبب بروز خطاهای احتمالی در صدور قبض های جریمه رانندگی و لزوم مراجعه حضوری برای پیگیری اعتراضات، خیلی از رانندگان با چالش های مالی و زمانی مواجه گشته اند. در وضعیت فعلی، گاه پیش می آید که فرد برای اعتراض به جریمه ای به ارزش ۱۰۰ هزار تومان، ناچار به پرداخت هزینه هایی بالاتر از مبلغ جریمه می شود تا بتواند اعتراض خودرا بطور رسمی ثبت و پیگیری کند. این روند نه فقط هزینه های اضافی بر دوش رانندگان می گذارد، بلکه وقت و انرژی قابل توجهی را نیز از آنها می گیرد. سردار سید تیمور حسینی رییس پلیس راهور فراجا در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره ی غیرحضوری شدن اعتراض به جریمه های رانندگی اظهار داشت: پلیس راهور برای بهبود خدمات رسانی و کاهش زمان رسیدگی به اعتراضات جرایم رانندگی، امکان جدیدی را برای ثبت اعتراضات فراهم نموده است. این پروسه به شکلی طراحی شده که رانندگان بتوانند بدون مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ و اجراییات، اعتراض خودرا ثبت و پیگیری کنند. وی ادامه داد: در این طرح، افراد با بهره گیری از اپلیکیشن پلیس من و بعد از احراز هویت بوسیله اطلاعات فردی و شماره تلفن همراه ثبت شده، می توانند درخواست اعتراض به جرایم رانندگی خودرا ثبت کنند. این درخواست ها شامل اعتراض به جریمه های نقدی، نمرات منفی یا سایر تخلفات رانندگی می شود. پلیس راهور موظف است مطابق با ماده ۵ قانون، حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد از ثبت درخواست، بررسی اولیه را انجام دهد. سردار حسینی افزود: برای رسیدگی به اعتراضات، سیستم هوشمندی اطلاعات تخلفات را بوسیله داده های دریافتی از دوربین های شهری، اطلاعات معاینه فنی، داده های بیمه مرکزی و اطلاعات پرداخت عوارض آزادراهی جمع آوری می کند. بعد از بررسی دقیق این داده ها، نتیجه بررسی به مالک یا راننده اعلام می شود. در صورتیکه راننده یا مالک همچنان به نتیجه اعتراض داشته باشد، می تواند در همان اپلیکیشن درخواست رسیدگی مجدد به رأی صادره را ثبت کند. این درخواست توسط کارشناس متخصص و قاضی بررسی می شود تا اطمینان حاصل شود که تمام ابعاد موضوع به درستی مورد توجه قرار گرفته است. وی ادامه داد: در پایان، راننده می تواند با مراجعه به مراکز مرتبط، استعلام وضعیت نهایی پرونده خودرا دریافت کند و اقدامات لازم برای پیگیری امور بعدی را انجام دهد. کل این فرآیند، از لحظه ثبت اعتراض اولیه تا صدور نتیجه نهایی، حداکثر ۶۰ روز به طول می انجامد. بعد از این بازه زمانی، امکان پیگیری مجدد پرونده وجود نخواهد داشت و پرونده مختومه تلقی می شود. رییس پلیس راهور فراجا بیان کرد: این اقدام پلیس راهور با هدف کاهش هزینه ها و زمان رفت و آمد، ارتقای سطح شفافیت و دسترسی بهتر به خدمات انجام شده و گامی مهم در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان و بهبود کیفیت خدمات عمومی محسوب می شود. سردار حسینی در آخر اظهار داشت: این طرح تا انتهای سال جاری اجرا می گردد و از آن پس، رانندگان می توانند اعتراضات خودرا بصورت بطورکامل غیرحضوری و آنلاین ثبت و پیگیری کنند.

1403/08/12
09:21:24
5.0 / 5
247
تگهای خبر: اینترنت , بیمه , پلیس , پلیس راهور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
بیمه خانه Bime khane